Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

-

Av Emma Jonsson - 9 mars 2012 23:48

Hur dum är jag egentligen?

Det är väl en självklarhet att du inte skulle ringa, det förstod jag ju så varför hoppades jag?

Jag satt och hoppades, lika mycket som jag gjort dom andra åren fast jag visste att det inte skulle komma något samtal ifrån just dig.

Det är fyra år sen jag hörde din röst sist, varför kunde jag inte få gjort det idag?


Du hade räddat min födelsedag totalt, men som sagt så är du en av dom som är ärlig iallafall.

För du bryr dig inte annars, så varför skulle du bry dig bara för att jag fyller år?

Men bara för att det är just du, så gör det så förbannat jävla ont att du inte bryr dig!

Om det hade handlat om någon annan, så visst, helt okej att dom skiter i mig, men du har inte brytt dig sen du flyttade ifrån mormor.

Dom två första veckorna, hörde du av dig med jämna mellanrum men sen sket du i mig totalt, och nu fyra år efteråt så gör du det fortfarande, vad gjorde jag för fel? 


Något fel måste jag ju ha gjort, eftersom min egen "morfar" inte vill ha någon kontakt med mig?

Tord var min morfar i elva år, och det var bara jag som sa morfar till honom för det var ju det han var?

Min biologiska morfar tog livet av sig när min mamma var sex år, så honom fick jag som sagt aldrig träffa, och därför har alltid Tord funnits där i mitt liv.

Ända fram till 2008, då han och mormor separerade och han valde bort oss alla, och jag förstår än idag inte varför han valde bort sin riktiga familj som verkligen brydde sig om honom.

Jag minns allting så väl, vi bryr oss och saknar honom allihopa, och än idag så har jag hoppet inom mig att han ska ringa mig eller någon i min närhet & berätta att han vill komma hem igen.

Men skulle han ringa till mig, så skulle chansen vara stor att vi pratade väldigt länge, eller ingenting alls.


För sist jag försökte få upp kontakten med honom, så brydde han sig inte ett dugg.

Och det var DÅ jag bestämde mig för att göra slut på allt, så jag sa till honom att den dagen han vill ha med mig och göra, och verkligen ha tillbaka mig i sitt liv, den dagen får han höra av sig.

Det är fyra år sen, och än idag har han inte hört av sig så jag anser att han inte vill ha med mig och göra längre, fast han stod mig så nära.

Han hjälpte mig och han fick mig alltid och tänka på annat, när jag var med han och mormor.


Jag har ont i hjärtat efter att han lämnade mig, och jag förstår än idag inte att han är borta.

Om han varit död så hade det varit en annan sak, för då hade jag kunnat sörjt honom och vetat att han finns inte mer, Emma gå vidare.

Men nu kan jag inte tänka så, jag kan inte sörja någon som lever & lämna allt bakom mig.

Det fungerar inte så i mitt liv, verkligen inte!


Jag har haft mycket problem ända sen barndomen i mitt liv & när det här hände så blev allt mycket värre, jag önskar att du kunde höra av dig.

Men nu har du bevisat, att du vill inte. 

 
 
Malou

Malou

10 mars 2012 00:04

Gud vilken jobbig situation! Han kan inte skäl må bra om han struntar i sina barnbarn! Även om ni nu inte delar samma blod. Måste vara otroligt svårt! Styrkekram! Och grattis :-)

http://malouse.bloggplatsen.se

Emma Jonsson

11 mars 2012 21:54

Jo, det är ganska hårt.. :/
Jag får tacka så mycket! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Jonsson - 9 mars 2012 18:21


Idag blir jag sexton, & ingen har tvingat er att gratulera mig.  För det är såhär att jag hatar att fylla år,  jag tycker det är slöseri med tid för andra.  Eftersom att bara för att man fyller år så ska man få hur mycket uppmärksamhet som helst,...

Av Emma Jonsson - 6 mars 2012 22:41

Om jag inte tänker tillbaka på stunder som varit i mitt liv som både liten & stor, så mår jag riktigt bra nu! För nu är det såhär, att om tre månader så bor min allra bästa vän i Bollnäs igen, och ni kan ju bara gissa vem det är? :) - Jo Marit He...

Av Emma Jonsson - 5 mars 2012 23:05


Just nu sitter jag hemma i älsklings soffa och myser med min lilla prinsessa, en riktigt gotjej har jag fått! Jag har alltid varit skeptisk emot katter eftersom jag inte verkar vara speciellt omtyckt av dom, men nu har jag äntligen blivit fäst vid ...

Av Emma Jonsson - 29 februari 2012 20:11

Det är hela fyra år sedan han lämnade mig ensam i denna onda värld, och jag förstår fortfarande inte varför, ett samtal är väl inte så svårt att slå?  Han hör av sig till mormor lite då & då, men han har inte sagt ett endaste ord till mig under des...

Av Emma Jonsson - 26 februari 2012 20:58

Jag har haft världens mysigaste helg & kommer även få det nästa helg. I fredags åkte jag ner till stan för att möta Emil, som då var borta vid Elgiganten, så jag gick dit och höll på att svettas ihjäl, Emil köpte en ny telefon & sen gick vi vidare ...

Ovido - Quiz & Flashcards