Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Jag har världens bästa kille!

Av Emma Jonsson - 30 januari 2012 13:56

På fredag morgon åkte jag till skolan, och efter dagen var slut drog jag med mig Hampus ner på station och han satt å väntade ett tag med mig, ungefär halv åkte väl han och jag åkte tjugo i.

Jag skulle ha åkt buss med Malin också, men hon vet tydligen inte hur man hör av sig så jag åkte med söta lilla Elin istället, träffade även Josefin, Nathalie & Ingalill på stationen innan jag åkte.

Men jag satte mig på bussen och satt å prata med Elin en stund, och helt plötsligt så var jag i byn, försökte ringa Emil men fick inte tag på honom så jag började gå, vad annars skulle jag göra liksom? 

Efter ett tag så ringde han, men då hade jag inte så långt kvar så jag sa till honom att han inte behövde möta mig, men jag möttes av världens finaste i hallen, och fick världens största kram, då kan man ju inte göra annat än att le heller? 

Vi satt å pratade ett tag, men sen ringde Jonas, och han & Jenny och Jenny's pappa kom och hämtade oss, var lagomt nervös när jag skulle gå ner till bilen för att berätta att Emil skulle bara fixa med pellets, hade ju aldrig träffat dom förr, men det gick bara bra det åxå!

Och så åkte vi till svärmor & Johnny, fick världens största kram av Barbro när jag kom innanför dörren, och jag kände mig varmt välkommen även denna gång.. :) 

Emil skulle följa med Jonas ut och tanka skotern, när Emil går iväg och ropar efter ett tag på Barbro, hon står och pratar med honom, kommer tillbaka med världens leende & Emil börjar ropa på mig istället.

Och jag kan ju säga er, att jag är världens lyckligaste tjej, fick den stora frågan av Emil nämligen, om jag vill förlova mig med honom, jag tror att jag spricker av lycka! 

Så, om ni inte förstod så har jag snart en ring på mitt finger, jag älskar Emil så oändligt mycket!

Fredagen gick och jag hade världens mysigaste dag, med underbart folk!

På lördagen väckte Jonas mig & Emil med sin skoter, och kom sedan in å frågade om vi var vakna, man kunde ju liksom inte bli någonting annat, haha.

Vi klädde på oss, och åkte iväg till Räkaklitt tror jag det hette, men det var för mycket folk där så vi åkte tillbaka till Johnny & Barbro och grillade korv, gott det å.. :) 

Det gick några timmar, sen åkte vi hem till Johnny & Barbro, och åt lite mat, och bara myste.. 

Det blev en sen kväll, och jag tittade på "Iskallt mord" och en smäll ska Emil ha kan jag lova er, fyfan vad han skrämde mig!

På söndagen vaknade jag första gången vid 10 och andra gången vid 14, och då tog det bara en stund sen skulle vi åka, Barbro skulle skjutsa hem oss.. :)

Emil & Barbro beställde pizza, och sen skjutsa hon hem mig och Emil till honom, och vi bara myste.

Jag älskar min ängel så otroligt mycket, så jag tror inte att han förstår hur stark min kärlek är till honom, iallafall...

Efter några timmar, och en massa samtal fram och tillbaka, så gick jag & Emil till station, och efter många om och men, så klev jag på bussen, vilket jag egentligen inte ville.. 

Men jag behövde det ju, så jag satte mig på bussen och åkte till Bollnäs, där jag satte mig och väntade på Ingalill, Nathalie & Josefin, och tur att Ingalill är rökare så hon kunde bjuda på 1-2 cigg, glömde ju självklart mina hemma hos Emil, haha.

Tog sedan tåget från Bollnäs hem till Arbrå, och när vi kom fram fick vi åka lite skoter med pappa & efter det gick jag upp och duschade å sov med min tjocka!

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att klagat, tittat på film & lyssnat på musik, livet leker vissa dagar, och vissa dagar är det för jävligt.

Livets hårda skola, tur man har hjärtat som lyser upp dagarna till 100!

Men iallafall, tack Jonas, Jenny, Barbro, Johnny & Emil för en helt underbar helg, var riktigt kul. 


Och Emil, jag älskar dig min fina! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

-

Av Emma Jonsson - 9 mars 2012 23:48

Hur dum är jag egentligen? Det är väl en självklarhet att du inte skulle ringa, det förstod jag ju så varför hoppades jag? Jag satt och hoppades, lika mycket som jag gjort dom andra åren fast jag visste att det inte skulle komma något samtal ifrå...

Av Emma Jonsson - 9 mars 2012 18:21


Idag blir jag sexton, & ingen har tvingat er att gratulera mig.  För det är såhär att jag hatar att fylla år,  jag tycker det är slöseri med tid för andra.  Eftersom att bara för att man fyller år så ska man få hur mycket uppmärksamhet som helst,...

Av Emma Jonsson - 6 mars 2012 22:41

Om jag inte tänker tillbaka på stunder som varit i mitt liv som både liten & stor, så mår jag riktigt bra nu! För nu är det såhär, att om tre månader så bor min allra bästa vän i Bollnäs igen, och ni kan ju bara gissa vem det är? :) - Jo Marit He...

Av Emma Jonsson - 5 mars 2012 23:05


Just nu sitter jag hemma i älsklings soffa och myser med min lilla prinsessa, en riktigt gotjej har jag fått! Jag har alltid varit skeptisk emot katter eftersom jag inte verkar vara speciellt omtyckt av dom, men nu har jag äntligen blivit fäst vid ...

Av Emma Jonsson - 29 februari 2012 20:11

Det är hela fyra år sedan han lämnade mig ensam i denna onda värld, och jag förstår fortfarande inte varför, ett samtal är väl inte så svårt att slå?  Han hör av sig till mormor lite då & då, men han har inte sagt ett endaste ord till mig under des...

Ovido - Quiz & Flashcards