Alla inlägg under januari 2012

Av Emma Jonsson - 30 januari 2012 13:56

På fredag morgon åkte jag till skolan, och efter dagen var slut drog jag med mig Hampus ner på station och han satt å väntade ett tag med mig, ungefär halv åkte väl han och jag åkte tjugo i.

Jag skulle ha åkt buss med Malin också, men hon vet tydligen inte hur man hör av sig så jag åkte med söta lilla Elin istället, träffade även Josefin, Nathalie & Ingalill på stationen innan jag åkte.

Men jag satte mig på bussen och satt å prata med Elin en stund, och helt plötsligt så var jag i byn, försökte ringa Emil men fick inte tag på honom så jag började gå, vad annars skulle jag göra liksom? 

Efter ett tag så ringde han, men då hade jag inte så långt kvar så jag sa till honom att han inte behövde möta mig, men jag möttes av världens finaste i hallen, och fick världens största kram, då kan man ju inte göra annat än att le heller? 

Vi satt å pratade ett tag, men sen ringde Jonas, och han & Jenny och Jenny's pappa kom och hämtade oss, var lagomt nervös när jag skulle gå ner till bilen för att berätta att Emil skulle bara fixa med pellets, hade ju aldrig träffat dom förr, men det gick bara bra det åxå!

Och så åkte vi till svärmor & Johnny, fick världens största kram av Barbro när jag kom innanför dörren, och jag kände mig varmt välkommen även denna gång.. :) 

Emil skulle följa med Jonas ut och tanka skotern, när Emil går iväg och ropar efter ett tag på Barbro, hon står och pratar med honom, kommer tillbaka med världens leende & Emil börjar ropa på mig istället.

Och jag kan ju säga er, att jag är världens lyckligaste tjej, fick den stora frågan av Emil nämligen, om jag vill förlova mig med honom, jag tror att jag spricker av lycka! 

Så, om ni inte förstod så har jag snart en ring på mitt finger, jag älskar Emil så oändligt mycket!

Fredagen gick och jag hade världens mysigaste dag, med underbart folk!

På lördagen väckte Jonas mig & Emil med sin skoter, och kom sedan in å frågade om vi var vakna, man kunde ju liksom inte bli någonting annat, haha.

Vi klädde på oss, och åkte iväg till Räkaklitt tror jag det hette, men det var för mycket folk där så vi åkte tillbaka till Johnny & Barbro och grillade korv, gott det å.. :) 

Det gick några timmar, sen åkte vi hem till Johnny & Barbro, och åt lite mat, och bara myste.. 

Det blev en sen kväll, och jag tittade på "Iskallt mord" och en smäll ska Emil ha kan jag lova er, fyfan vad han skrämde mig!

På söndagen vaknade jag första gången vid 10 och andra gången vid 14, och då tog det bara en stund sen skulle vi åka, Barbro skulle skjutsa hem oss.. :)

Emil & Barbro beställde pizza, och sen skjutsa hon hem mig och Emil till honom, och vi bara myste.

Jag älskar min ängel så otroligt mycket, så jag tror inte att han förstår hur stark min kärlek är till honom, iallafall...

Efter några timmar, och en massa samtal fram och tillbaka, så gick jag & Emil till station, och efter många om och men, så klev jag på bussen, vilket jag egentligen inte ville.. 

Men jag behövde det ju, så jag satte mig på bussen och åkte till Bollnäs, där jag satte mig och väntade på Ingalill, Nathalie & Josefin, och tur att Ingalill är rökare så hon kunde bjuda på 1-2 cigg, glömde ju självklart mina hemma hos Emil, haha.

Tog sedan tåget från Bollnäs hem till Arbrå, och när vi kom fram fick vi åka lite skoter med pappa & efter det gick jag upp och duschade å sov med min tjocka!

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att klagat, tittat på film & lyssnat på musik, livet leker vissa dagar, och vissa dagar är det för jävligt.

Livets hårda skola, tur man har hjärtat som lyser upp dagarna till 100!

Men iallafall, tack Jonas, Jenny, Barbro, Johnny & Emil för en helt underbar helg, var riktigt kul. 


Och Emil, jag älskar dig min fina! 

 

Av Emma Jonsson - 30 januari 2012 13:29

- Fyra frågor om förhållanden

är du singel? - Nej. 

tror du på kärlek vid första ögonkastet? - Ja, det gör jag. <3

hur många har du varit kär i? - 2. 

är du kär just nu? - Jajjamen. 



- Tio frågor om dig själv

namn? - Emma Jonsson.

när fyller du år? - 9onde mars. 

några piercingar? - Näsan, läppen, öronen & naveln. 

vad har du på dig just nu? - Strumpor, sockor, mysbyxor, linne, tjocktröja, bh, trosor & mössa.

vilken årstid är bäst? - Både vintern & sommaren, men helst sommaren tror jag. 

hur ser den perfekta morgonen ut för dig? - Att vakna upp bredvid min fina. <3

vad tycker du mest om hos dig själv? -Ingenting egentligen, men det speciella som fick Emil att falla dock, förstår då inte vad men men.. :p 

vad är du bra på? - Att sova & sitta vid datorn, haha! 

vem älskar du mest på denna jorden - Emil, familjen & släkten, eller ja vissa delar av släkten. <3

sover du hellre själv än tillsammans med någon? - Jag sover helst med Emil, eller Ella. (a) 



- 10 frågor om dina vänner

vem vet allt om dig? - Ingen, men Hampus vet väl mest. 

vem är den roligaste av dina vänner? - Emil.. :)

vem är snyggast av dina vänner? - Allihopa! 

vem är den du helst har filmkväll med? - Emil. <3


- 10 Frågor om din familj

vem står dig närmast? - Det vet jag faktiskt inte.

har du bra kontakt med båda dina föräldrar? - Jajjamen. 

vem är farligast i din familj? - Ska vara Ella & Ronny då, haha.

vem ser roligast ut i din familj? - Öh?

vem är coolast? - Mamma & Pappa.

har ni något husdjur? - Hund, katt, malar & sköldpaddor, snart fiskar åxå.

vem har du mest gemensamt med? - Jossan tror jag. 

vem står för underhållningen? - Jahadu.. 

vem sover du oftast med? - Ellapella.

roligaste kvällen med familjemedlem? - Jadu, ingen aning. :p


- 10 frågor om idag

vad har du gjort? - Sovit, sovit, sovit, varit ut med Ella, åt lite grann, gick upp, lyssnade på musik & tittar på bilder på min fina! 

har du varit glad idag? - Oja! 

har du varit ledsen idag? - Nej. :) 

har du gjort något bra idag? - Inte det heller.. :) 

vad ska du göra nu? - Jag har ingen aning. 

har du gjort något dåligt idag? - Stannade hemma från skolan då, eller nå.

vad har du ätit idag? - Typ, en halv macka. :p 

har du duschat idag? - Nej, gjorde det igår.

är du trött nu? - Nja, är jag väl inte tror jag.

vad händer imorn? - Ingen aning. 

går du i skolan? - Jajjamen. 

har du varit i skolan idag? - Nej. 


- ANNAT

Hur mår du just nu? - Helt underbart! 

Har du piercat dig? - Jajjamen. 

Är du hungrig nu? - Ja, men klarar inte av att äta.

Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? - Bloggen, facebook, och dayview.


- TELEFON/MOBIL

Vem ringde dig senast? - Pappa. 

Vem ringde du senast? - Nathalie. 

Vem sms:a till dig senast? - Mamma. 

Vem sms:a du till senast? - Mamma. 


- FAMILJ

Hur länge sen var det du träffa din morsa? - Ett tag sen, en vecka eller så. 

Hur länge sen var det du träffa din farsa? - Igår.


- ÖVRIGT

Gillar du punk? - Nja. 

Har du sminkat dig idag? - Nej.


- MUSIK

Lyssnar du på musik just nu? - Jajjamen. 

Vilket är ditt favoritband? - Ingen aning. 

Vad gillar du för musik? - Typ allt. 


- KLÄDER

Har du fler än 4 linnen? - Ja. 

Har du fler än 3 jeans? - Ja. 

Har du fler än 5 tröjor? - Ja. 


- SMINK OCH HÅR

Använder du mascara? - Ja. 

Använder du wax? - Nej, men har gjort förr. 

Använder du ögonskugga? - Nja, ibland. 

Använder du kajal? - Ibland. 

Använder du hårspray? - Ibland. 

Använder du volymspray? - Ibland. 

Andänder du mousse? - Nej. 

Använder du parfym? - Ja. 

Använder du läppglans/läppstift? - Ja. 

Använder du brunkräm? - Nej. 

Använder du rouge? - Ibland, men inte ofta. 

Uppsatt hår eller hängande? - Oftast utsläppt, men det händer väl att jag har uppsatt åxå.

Plattar/lockar du håret varje dag? - Plattar det oftast, men inte varje dag. 

Duschar du varje dag? - Nej, men typ varannan. 

Målar du tånaglarna efter varje gång du duschat? - Nej.


KÄRLEK

Är du kär just nu? - Som fan å. 

Har du kysst någon idag? - Nej, men igår. 

Har du ett förhållande? - Jajjamen.. :) 

Är du romantisk? - Nja.. 

Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? - Ja.. 

Vad hette din senaste flickvän/pojkvän? - Fredrik.

Hur länge höll det? - Ca 7 månader. 

Vill du vara singel eller ha ett förhållande? - Jag vill ha ett förhållande, och det har jag med. 

Har du varit tillsammans med två samtidigt? - Nej.

Vem sov du senast bredvid? - Emil.. :) Eller ja, i natt så sov jag ju bredvid Ella. 

Vem sa senast att han/hon tyckte om dig mer än som vän? - Ja, Emil då.. :) 

Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? - 16 & 23. :) 

Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? - Skulle kunna tatuera in "E.J" kan ju dock betyda både hans och mitt namn.. ;) 

Av Emma Jonsson - 25 januari 2012 21:11

Det finns då bara en kille som får mig att le dom dagar som är svarta för mig, när jag är så förbannad så jag skulle kunna explodera så får han mig att le ändå, det är ju sjukt hur han lyckas egentligen!

Och jag är så otroligt glad att Jenny & Linda visade mig honom när Linda & Mattias var till oss för några månader sen, han var ju så otroligt fin på dom bilderna jag fick se, och han är minst lika fin i verkligheten om inte ännu finare, det kan jag lova er! 

Allt gick så otroligt fort fram för mig och Emil, men ändå är ingenting fel, mycket kan bli fel när det går så otroligt fort, allting kan liksom krascha, men som tur är så gjorde det inte det för mig!

Jag mår bra, jag är glad och jag ler konstant. 

Fast vi tjafsar och så, men vilka gör inte det i ett förhållande då?

Visst, jag är väldigt osäker på mig själv, så.. Så fort vi börjar småtjafsa blir jag skit rädd och ångesten stiger för jag är så otroligt rädd att jag ska förlora Emil eftersom jag bara haft ett seriöst förhållande innan honom, och det gick käpp rätt åt helvete, och det hoppas jag inte att det gör med Emil.

Emil är dock den ända killen som jag varit så otroligt kär i, och jag älskar honom verkligen, mest av allt!

Han är den ända killen som jag riskerat att säga att jag älskar honom så pass tidigt, och jag ser helt enkelt en framtid med honom, jag kan inte se ett liv utan honom idag.

För någon månad sen kunde jag det, eftersom jag inte hade en aning om vem han var, men nu skulle jag inte kunna se någonting utan honom, han är helt enkelt mitt allt!

Emil är den finaste i världen, den vackraste i mitt liv och den ända som jag vill ge min kärlek till.

Han är min drömprins, som jag fick i mitt liv, otroligt nog, sånt händer ju bara i sagor?

Jag och Emil kämpar tillsammans mot verkligheten, och allt det andra!



Jag älskar dig, min fina! <3

 


<3

Av Emma Jonsson - 22 januari 2012 22:52

I fredags tog jag med mig systeryster till Bollnäs och vi mötte Hampus på station och åkte hem till Nathalie som fixade mina naglar, tusen tack!

Sedan åkte jag och Jossan till mamma en stund, och åkte sen upp till åsen, missade ju det bästa efttersom Emil var så seg, så jag gick jag på bandy tillsammans med min ängel, och han stod och skrek och sjöng tillsammans med flames fast än han är Edsbybo och påstod att han aldrig någonsin skulle på bandy med mig, hehe.

Efter bandyn åkte vi hem till mamma och var där ett tag, sen gick vi till tåget och hann precis med det & satte oss med pappa och pratade när vi kom hem.

På lördagen så hände det inte så mycket, Nathalie väckte mig tjugo i åtta och förstörde hela jävla dagen för mig, ganska less på att aldrig få vara ifred faktiskt.

Men senare så tog jag med mig äldsta lillesyrran på en rejäl skotertur och för att bli lite gladare, och det blev jag!

Jag blev jätte glad när pappa sa att jag och Josefin fick åka en sväng, och sen sa han;

 - Emma, tro inte att jag inte litar på dig, du fyller snart 16 år och du behöver känna trygghet och känna att vi kan ge dig ansvar från familj och hem, jag litar på dig och jag älskar dig.

Trodde att jag skulle börja gråta av lycka, så jag och Jossan åkte ganska länge och en bra bit bort, skönt som satan var det!

Sen åkte vi hem, tittade på gamla & nya barnfilmer, blev helt inne i tvn, ingenting jag brukar bli, man brukar kunna prata med mig ändå men inte igår, sjukt.

Men idag fick jag sova ut iallafall, Emil också!

Har haft en mysig dag, bara legat och gosat i sängen, jag och mitt hjärta.

Vad vore jag utan honom, helt seriöst!?



Du står mig närmast hjärtat, jag saknar dig när du inte är med mig.

Ditt leende värmer upp hela mig, från topp till tå, du är så otroligt underbar.

Du är den rena och den klara, du är min lycka som finns hos mig.

Glöm aldrig att du betyder allt för mig, och att du står mig så nära, jag lever blott för dig!

Du värmer min själ och du ger mitt hjärta kraften att slå.

Att få dela mitt liv med dig, det gör mig så otroligt stark, du är mitt solljus älskade du!

Det finns nog inte någon som jag sagt så tidigt att jag älskat, som jag gjort till dig.

Och med dig så var det verkligen kärlek vid första ögonkastet, jag mötte dina ögon och ett leende skapades från mina läppar, du frågade om jag kunde ställa mig upp och ge dig en kram, och det ända jag tänkte var; - bär benen mig för det här?

Och det gjorde dom ju, så nervös jag var när jag skulle träffa dig har jag nog aldrig varit förut.

Men hur mycket protester och allt som blev sagt för att jag åkte till byn så ångrar jag inte en sekund.

Det gick väldigt fort fram för oss, men ingenting känns ju fel så det är väl huvudsaken, eller?

Och det ända jag tänkte var; - Han kommer ju att ångra sig, jag är ingenting för honom, jag kommer att få fortsätta leva mitt som innan, jag är bara ett fyllemisstag.

Men otroligt nog, så hade jag faktiskt för ovanlighetens skull fel, och nu har vi hållit ihop i över en månad iallafall.

Jag har mina humörsvängingar och det är så sjukt drygt, jag har mina ångestattacker och det trycker ner mig till botten, och fast jag varit som jag varit så har du iallafall stannat kvar vid min sida, och det gör mig lycklig i hela själen!

Du hjälper mig mer än någon annan, jag är så otroligt glad att jag har dig vid min sida, och att du får mig att må bra, vara glad och le.

Jag har sådan otroligt tur att jag har dig, du betyder så enormt mycket för mig och med dig är jag lyckligast i världen, och som sagt så beter jag mig som ett svin i vissa stunder, och jag har och ber om ursäkt tusen gånger för det.

Jag får bara mina ångestattacker lite då och då, och dom går ju över efter ett tag, det är bara det att just i dom stunderna så känns det som att jag ska förlora allt!

Och hade jag varit du, så hade jag tröttnat för längesen, helt ärligt.

Men min kärlek till dig är obeskrivligt stark, och otroligt nog så lyckades jag att fånga ditt intresse, jag av alla personer i hela världen, helt ärligt så fattar jag inte hur!

Men du är min största förälskelse någonsin, är du lycklig så är jag lycklig.

Och jag hoppas verkligen att jag får dig att må bra, att jag får dig att känna dig värdefull och älskad!

Att jag har dig gör mig så många tusen gånger starkare, för då vet jag att jag har en anledning till att leva och kämpa.

Och det finns EN kille som är finast i min värld, och det är du, du är finast i mina ögon, och vad du än säger så kommer jag alltid att tycka det.

Jag är trygg, lycklig och jag mår riktigt bra med dig, du är den ända jag varit & är riktigt kär i.


Jag älskar dig, min fina!


E.J    E.J


          

Av Emma Jonsson - 15 januari 2012 19:50

- tio frågor om dig själv
vad heter du i andranamn? - Sofia Johanna.

har du några piercingar? vars? - Öronen, näsan, läppen & naveln.
sover du hellre själv än tillsammans med någon? - Både och, men helst med någon.
väljer du filmkväll framför utekväll? - Det beror på vilka man umgås med.
vad tycker du om med dig själv? - Det vill ni inte veta.
din sämsta egenskap? - Temperamentet kanske, fast det är ju både och det med. 
är du dag eller nattmänniska? - Både och.
vad har du på dig just nu? - Trosor, strumpor, bh & Ziperallen.
är du nöjd med ditt utseende? - Nej.
vad vill du ändra med ditt utseende? - Det finns otroligt mycket.

- tio frågor om kärlek
är du i ett förhållande just nu? - Jajjamen.
har du varit kär på riktigt någon gång? - Jag är det just nu.
är du oskuld? - Nej.
tror du på kärlek vid första ögonkastet? - Ja.
hur många har du varit riktigt kär i? - Två.
vad för sorts killar faller du för? - Svårt att förklara, men Emil är väl ett bra exempel. :)
när hade du sex senast? - Asså?
har du kysst en kompis någon gång? - Ja.
hur många har du haft sex med? - Två.

- tio frågor om dina vänner
vem vet allt om dig? - Ingen.
vem skulle du vilja träffa just nu? - Emil.
vem saknar du mest just nu? - Emil & Hilda.
vem av dina vänner bor längst ifrån dig? - Jag vet inte.. :p
vem krama du senast? - Mamma tror jag, annars Nathalie.
vem står dig närmast? - Förutom familjen så är det väl Hilda & Emil. :)
vem vill du träffa oftare? - Emil!
vem är mest partyprisse? - Louise. ;)

vem ringer du när du är ledsen? - Ingen.
vem är snyggast? - Allihopa.

- din mobiltelefon
vilka finns på "inkomna samtal"? - Emil, Jenny, Josefin, Pappa, Mamma, Hilda, Caroline, Mormor, Åsa, & Nathalie.
vilka namn finns i sms inkorgen? - Otroligt många.
vem ringde dig senast? - Emil. :)
vem smsar du oftast med? - Emil.
vad stod det i senaste smset du skickade? - "Vad gör du? <3"
vad har du för bakgrundsbild? - En på Emil. :)
vad står det på anteckningar? - Har inget sånt skit inlagt just nu.
vem ringde du senast? - Pappa.
vad har du för mobil? - Sony Ericsson för tillfället.
spelar du wordfeud? - Nix.


- farligheter
snusar du? - Nej.
har du snott något från en affär någon gång? - Jajjamen. 
brukar du röka? - Ja.
har du tagit droger? - Nej.
känner du folk som tar droger? - Ja.
har du blivit jagad av polisen? - Ja.
har du druckit så mycket att du spytt? - Ja.
dricker du alkohol varje helg? - Nej.
skulle du kunna testa droger? - Nej.
skulle du dumpa din pojkvän om han sa att han går på droger? - Nej, jag skulle stötta honom.
har du varit i slagsmål någon gång? - Ja.

- random
sover du med dörren öppen eller stängd? - Stängd.
har du kysst ett ex efter att ni gjort slut? - Ja.
tror du två ex kan vara vänner? - Ja.
skulle du vilja vara berömd? - Nej.
har någon sett dig i underkläder de senaste två dagarna? - Jajjamen.
skulle du kunna ha sex med den personen du senast fick sms av? - Jajjamen, fick av Emil så.
brukar du tänka innan du talar? - Ibland, men väldigt sällan!
känner du någon som är oskuld? - Ja.
skulle du vilja tatuera dig? vars? - Jajjamen, men vet inte riktigt vart ännu.
har du någon av motsatt kön du kan berätta allt för? - Jag kan inte berätta allt för någon.
skulle dina föräldrar bry sig om du kom hem efter fyra på morgonen? - Det beror väl på om det är skola eller inte.
tror du andra tycker illa om dig? - Jag tror inte, jag vet. 

<3

Av Emma Jonsson - 15 januari 2012 16:08

Herregud vad jag saknar & älskar min fina pojke!

Det gör ont i hela själen, tur jag har bilder på min vackra, annars hade jag behövt sitta vid facebook hela dagarna och titta på bilder där.

Men jag har ju bilder i mobilen också, och det är ju så att jag inte kan sluta titta på dom!


Du är den finaste i världen, jag lovar dig.


Gud vad jag älskar dig busfrö! <3

 

Av Emma Jonsson - 13 januari 2012 11:13

Sitter i skolan med världens bästa tjejer, hade idrott första timmen men hade dock inga kläder så jag fick gå till dollar fram och tillbaka på 20 min, och skulle knäppa en bild på buspalatset, och Ola skulle inte ens se bildjäveln... Efteråt hade vi hemkunskap och gjorde tacopaj, palla. Pratade med världens bästa i telen förut också, var så skönt att höra hans röst, söt han är! Nu sitter jag här och har tråkigt och väntar på att vi ska börja, segt, tror jag vandrar till kiosken en sväng! Tjing.

Av Emma Jonsson - 11 januari 2012 21:56

Du är den finaste jag vet, du är det dyraste i världen!

Jag älskar dig så otroligt mycket så jag vet själv inte vad jag ska ta mig till.

Min kärlek till dig är obeskrivligt stark, och så mycket jag tycker om dig, så mycket har jag aldrig någonsin tyckt om någon förut!

Du är i mina tankar 24/7, och jag ler så fort jag tänker på dig, får ett sms eller ser bilder på dig.

Och du är ju så otroligt fin, så otroligt söt & så otroligt charmig så det är inte sant!

Du hjälper mig mer än du förstår, genom att bara finnas där, du är min pojkvän och du är den bästa i hela världen dessutom.

Du får mig glad, du får mig att le och du är så otroligt underbar så det är otroligt.

Jag tror på dig, jag tror på oss och jag tror på kärleken, skulle jag inte ha någon tro överhuvudtaget så skulle det nog aldrig ha blivit något mellan oss heller.

Så jag är faktiskt glad, att jag tog det steget och började prata med dig, för annars hade jag riskerat att inte träffa världen underbaraste kille, och det ångrar jag inte en sekund heller.

Att jag började prata med dig alltså!

Tittar genom facen lite snabbt och ser gamla kommentarer osv ifrån dig, jag blir varm i hela kroppen.

Jag kommer så väl ihåg hur glad jag blev när du gillade min första bild på facebook, blev glad över en sådan liten sak, eller hur nervös jag blev när du gillade eller kommenterade mina statusar.



Emil Joelsson, jag älskar dig så otroligt mycket, du och jag hjärtat, du och jag. <3


 

Ovido - Quiz & Flashcards