Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Happy happy!

Av Emma Jonsson - 6 mars 2012 22:41

Om jag inte tänker tillbaka på stunder som varit i mitt liv som både liten & stor, så mår jag riktigt bra nu!

För nu är det såhär, att om tre månader så bor min allra bästa vän i Bollnäs igen, och ni kan ju bara gissa vem det är? :)

- Jo Marit Hellsén heter hon & är min mormor, som har stått mig allra närmast hela livet.

Och som jag tappade nästan all kontakt med för ca fyra år sen, hon kommer äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN hem igen, fyfan vad jag är lycklig!


Sen har jag ju världens underbaraste pojkvän också, som får mig att le när allt känns tungt, och jag är så otroligt glad över att jag har honom i mitt liv!

Emil är en av anledningarna till att jag lever idag, han fick mig att se annorlunda på saker & ting, och ändrade mina negativa inställningar till positiva.

Jag hade ju den inställningen att jag inte var värd någon, & att jag aldrig skulle hitta någon som älskar mig för den jag är, men jag fann Emil och det är jag otroligt glad över!

Jag hade även bestämt mig att jag inte skulle gå IV om jag inte klarade att få upp betygen på rätt nivå, men ändå har jag sökt till Fordon transport Söderhamn och barn&fritid pedagogiskt arbete Edsbyn & kommer jag inte in på dom så har jag bestämt mig för att gå IV ett år iallafall! 

Och jag har även sett att det finns livsglädje i mitt liv igen, tack vare Emil kan jag ju bara säga.


För hade det inte varit för honom, så tror jag att jag hade varit i min depression fortfarande, men som tur så fångade jag en ängel som lärde mig att se positivt på det mesta! 

Men jag har även haft mamma, pappa, Pär & Jennys hjälp med det, att se positivt då.

För dom har funnits där för mig & hjälpt mig alla gånger, vilket har gjort mig starkare än jag varit!


Jag har varit med om mycket som har gjort mig väldigt, väldigt svag & med deras hjälp så lärde dom mig att bygga upp ett förtroende till vissa människor & gjorde mig starkare! 


Men vissa saker gör mig ju svag än idag, som jag aldrig någonsin kommer att komma över, men ingenting av det tänker jag dela med mig utav här, så ni vet.


Men en sak som trycker ner mig väldigt långt, är att min bästa vän har så gott som lämnat mig.

I skolan tittar han inte ens på mig, han ger mig inte ens en blick längre & när jag frågar vad jag har gjort så har jag inte gjort något?

Vad är det som gjort att han inte vill umgås med mig som han kallat sin andra halva för några månader sen? 

Det gör så otroligt ont så jag skulle kunna bryta ihop rätt upp & ner, vad är felet liksom? 

Men men, det är bara att acceptera, glömma & gå vidare!


Jag har ju faktiskt inga riktiga vänner längre känns det som, ingen hör liksom av sig utanför skolan & så, ganska tragiskt faktiskt.

Men det är bara att bita ihop & se glad ut, snart börjar jag gymnasie så jag får väl hoppas att jag hitta någon där iallafall, tyvärr är jag så jävla blyg för att träffa nytt folk så jag kommer väl inte säga så mycket & därför kommer väl allt gå åt helvete..

Plus att jag har min ångest med att träffa mycket folk, undrar hur detta kommer gå ja..


Tur jag har mamma, pappa & Emil som kan stötta mig iallafall, skönt att ha dom vid sin sida ska ni veta.

Jag älskar er, mest av allt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

-

Av Emma Jonsson - 9 mars 2012 23:48

Hur dum är jag egentligen? Det är väl en självklarhet att du inte skulle ringa, det förstod jag ju så varför hoppades jag? Jag satt och hoppades, lika mycket som jag gjort dom andra åren fast jag visste att det inte skulle komma något samtal ifrå...

Av Emma Jonsson - 9 mars 2012 18:21


Idag blir jag sexton, & ingen har tvingat er att gratulera mig.  För det är såhär att jag hatar att fylla år,  jag tycker det är slöseri med tid för andra.  Eftersom att bara för att man fyller år så ska man få hur mycket uppmärksamhet som helst,...

Av Emma Jonsson - 5 mars 2012 23:05


Just nu sitter jag hemma i älsklings soffa och myser med min lilla prinsessa, en riktigt gotjej har jag fått! Jag har alltid varit skeptisk emot katter eftersom jag inte verkar vara speciellt omtyckt av dom, men nu har jag äntligen blivit fäst vid ...

Av Emma Jonsson - 29 februari 2012 20:11

Det är hela fyra år sedan han lämnade mig ensam i denna onda värld, och jag förstår fortfarande inte varför, ett samtal är väl inte så svårt att slå?  Han hör av sig till mormor lite då & då, men han har inte sagt ett endaste ord till mig under des...

Av Emma Jonsson - 26 februari 2012 20:58

Jag har haft världens mysigaste helg & kommer även få det nästa helg. I fredags åkte jag ner till stan för att möta Emil, som då var borta vid Elgiganten, så jag gick dit och höll på att svettas ihjäl, Emil köpte en ny telefon & sen gick vi vidare ...

Ovido - Quiz & Flashcards